تاریخچه سبک
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
لینکهای خارجی
خبرنامه
آخرین مطالب
سایتهای داخلی
دیگر موارد
آمار وب سایت

تاریخچه سبک

 shieijyuku kempo karate

کلمه Shieijyuku، متشکل از 3 کاراکتر:
شی(士) به معنی "سامورایی" و یا رزمندگان فئودالی ژاپن در قدیم بوده


Ei
به معنی حفاظت شخصی یا دفاع شخصی به معنی خاص از شوگان یا اربابان سامورای بوده.

jyuku (塾)
به معنی مدرسه و مکتب آموزشی و هنر رزم میباشد.
پیشینه این سبک به سامورایی افسانه ای آقای ISAMI کوندو از Shinsengumi (پلیس shogunate که) مهارت های هنرهای رزمی خود را در یک مدرسه به نام "Shieikan (試 衛 館)" به دست آورد. نام Shieijyuku نشات گرفته از این مدرسه است.

سیستم درجه بندی :
رنگ کمربند با توجه به کیو و سطح دان عبارتند از:
10 کیو: سفید
9 کیو: نارنجی
8 کیو: نوار آبی
7 کیو: زرد
6 کیو: آبی
5 کیو: سبز
3 و 4 کیو: بنفش
1 و 2 کیو: قهوه ای
دان یک تا دان ده،
آزمون ارتقا برای دانها 2 بار در هر سال برگزار می شود. کسانی که امیدوارند دارای درجه بالاتر از شودان را کسب کنند باید به ژاپن جهت ارتقاء مراجعه کنند
تاریخچه : Shieijyuku شاخه ای از Nihonden Kempodo (هنرهای رزمی سنتی ژاپنی) است که در سال 1985 تأسیس شد. بنیانگذار این سبک (سوسای کیمورا) هنر رزمی خود را با بهره گیری از مهارت های عالی از Kempo  آغاز کرد.  کاراته Shieijyuku تا به حال عناوین عالی و بسیاری از قهرمانان در مسابقات در سبک های مختلف از جمله مسابقات قهرمانی کاراته ملی و مسابقات ملی کیوکوشین را بدست آورده است. Shieijyuku دارای 25 شعبه در جهان و مقر آن در ژاپن است، که مسابقات جهانی آن هر دو سال یکبار در رده بزرگسالان و هر سال در رده زیر بیست سال در ژاپن انجام میپذیرد.

در سال 1989 (ژوئیه)، ریاست سبک اولین اردوگاه تابستانی را در یک معبد ژاپنی با تنها 12 دانشجوی شرکت کننده جشن گرفت. در ژوئیه 1991 شیایجوکو سومین اردوگاه تابستانی خود را در یک مرکز آموزشی با حضور چهار برابر تعداد شرکت کنندگان اصلی برگزار کرد.
شایجیوکو به سازمان بین المللی کاراته ژاپن پیوست و نماینده آن سازمان گردید، در آگوست 2002، سوسای کیمورا به ششمین دان توسط سازمان بین المللی کاراته ژاپن ارتقا یافت.




در آوریل 2003 سبک شیایجوکو شعبه West Niigata و شعبه Toyosaka را دائر کرد ، تعداد دانش آموزان به 300 نفر رسید. بعد از آن اتسوزان کیمورا ، پسر سوسای کیمورا، در مسابقات قهرمانی آزاد ملی ژاپن در رشته کیوکوشین شرکت کرد در حالی که شیایجوکو در آن زمان با رشد سریعی در ژاپن مواجه شده بود. تعداد اعضا در سال 2006 به 600 رسید، آنها در برنامه های تلویزیونی و مجلات ظاهر شدند و بسیاری از دوجوهای سبک در سراسر ژاپن افتتاح شدند. در سال 2009 سبک شیایجوکو به ایتالیا برای شرکت در مسابقات کاراته دعوت شد و همان دعوت ، نقطه شروع انتشار جهانی سبک گردید. مارکو براندانی (ایتالیا)، آقای کیث ساکارودال (بریتانیا)، بنجامین رودریگز (پورتوریکو و ایالات متحده و بولنت بوک) (ترکیه) اولین نمایندگان شیایجوکو در دنیا بودند. در سال 2010 استاد کیمورا به دان 8 ارتقاء یافت.
در حال حاضر شیایجوکو کاراته در ژاپن، ایتالیا، روسیه، ترکیه، بریتانیا، لهستان، ازبکستان، هند، ایران، پاکستان، اسپانیا، ایالات متحده، پورتوریکو، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، ونزوئلا، شیلی، برزیل ،آرژانتین و کلمبیا نماینده رسمی فعال دارد.


از سال 1394 نمایندگی این سبک در ایران توسط اینجانب میثم قاسمی دریافت شده. این سبک دارای مختصات فنی و داوری خاص خود میباشد که مبارزات آن به صورت فول کنتاکت کاراته انجام میپذیرد.
در مسابقات 2004 این سبک که در خاورمیانه برگزار گردید اینجانب میثم قاسمی با حضور و تمرین در سمینار آموزشی توانستم ریاست سازمان shieijyuku kempo karate را جهت اخذ نمایندگی در ایران متقاعد کنم و موفق به اخذ دان پنج و مجوز عنوان شیهان ازین سازمان شدم. در حال حاضر این سبک عضو سازمان جهانی WJKF جیوکومیته میباشد و اینجانب همکاری تنگاتنگی با کایچو پارسیامهر و سازمان ایشان دارم و در حال معرفی و گسترش فعالیت های این سبک میباشم.

اوس
میثم قاسمی
 





:: موضوعات مرتبط: تاریخچه سبک , ,
#: هادی مرحج ,
+: 423
مطالب مرتبط با این پست
می توانید نظر خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
مهدی در تاریخ : 1395/11/21/4 - - گفته است :

پاسخ:متشکر،اوس


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات
نویسنده
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
حمایت